بیش از یک سوم حجم سد اکباتان همدان خالی است - مجله خبری تصویر بازار
بیش از یک سوم حجم سد اکباتان همدان خالی است

بیش از یک سوم حجم سد اکباتان همدان خالی است

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان با اعلام کاهش حجم ذخایر آبی، بر ضرورت همکاری مشترکان به منظور مدیریت مصرف آب تاکید کرد.

به گزارش تصویر بازار به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت نیرو (پاون)، «سیدهادی حسینی بیدار» با اشاره به کاهش نزولات جوی در سال جاری، گفت: بر مبنای گزارش‌های دریافتی، تا پایان هفته گذشته 230 میلی‌متر بارش در استان به ثبت رسیده که این رقم 30 درصد کاهش نسبت به بلند مدت و 44 درصد کاهش نسبت به سال گذشته را نشان می‌دهد.

وی ادامه داد: متاسفانه به دلیل کاهش شدید بارش‌ها، ذخایر سد اکباتان که در اوایل سال 34.5 میلیون متر مکعب بود در سال جاری به 21 میلیون متر مکعب رسید.

وی با اشاره به اینکه در شرایط فعلی 34 درصد از حجم سد اکباتان خالی است، اظهار داشت: گسترش شهر‌نشینی، افزایش جمعیت، توسعه صنعتی شهرها، بالا رفتن استانداردهای زندگی و در شرایط کنونی شیوع ویروس منحوس کرونا از دلایل افزایش مصرف و کاهش حجم ذخایر آبی بوده است.

حسینی بیدار در ادامه افزود: متوسط مصرف آب توسط هر ایرانی روزانه چیزی در حدود ۱۹۰ لیتر بوده که این رقم ۴۰ لیتر بیش از استاندارد جهانی است.

وی همچنین با بیان اینکه در استان همدان سرانه تولید آب 247 لیتر برای هر نفر در شبانه روز است، گفت: این رقم اختلاف فاحش 60 درصدی با سرانه مصرف استاندارد دارد که به همین منظور بایستی تغییر رفتار جدیدی از سوی مصرف کنندگان صورت پذیرد.

وی در ادامه توضیح داد: در راستای مدیریت شرایط فعلی، تهیه و نصب فشارشکن در مکان‌های مورد نیاز، انجام عملیات نشت یابی، منع استفاده آب شرب در فضای سبز، شناسایی انشعاب‌های پرمصرف و تعویض کنتورهای معیوب در دستور کار قرار گرفته ضمن اینکه همکاران ما در دفتر روابط عمومی نیز در حال تهیه و پخش برنامه‌های مختلف به منظور فرهنگ‌سازی در میان هم استانی‌های عزیز هستند.

لینک کوتاه: https://tasvirebazar.ir/EgwgG

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *