توانمندسازی «اقتصاد جامعه محلی» پیش نیاز دستیابی به توسعه اقتصادی است - مجله خبری تصویر بازار
توانمندسازی «اقتصاد جامعه محلی» پیش نیاز دستیابی به توسعه اقتصادی است

توانمندسازی «اقتصاد جامعه محلی» پیش نیاز دستیابی به توسعه اقتصادی است

معاون فرهنگی اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد ارس در جلسه کمیته فرهنگ و توانمندسازی جوامع محلی ارس گفت: توانمندسازی اقتصاد جامعه محلی از ضروریات رسیدن به توسعه اقتصادی است.

به گزارش تصویر بازار به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد ارس، یوسف داداش زاده در جلسه کمیته تخصصی فرهنگ و توانمندسازی جوامع محلی ارس که با حضور اعضای این کمیته برگزار شد گفت: مناطق آزاد کشور علیرغم تحریم ها و شرایط خاص اقتصادی کشوز قدم های خوبی در حوزه اقتصادی و زیرساخت های اقتصادی برداشته اند ولی ضروری است برای دستیابی به توسعه اقتصادی تقویت زیرساخت های سخت افزاری و نرم افزاری حوزه فرهنگ و اجتماع و توانمندسازی اقتصاد جامعه محلی در مناطق آزاد در دستور کار قرار گیرد.

داداش زاده با اشاره به اهمیت مناطق آزاد بعنوان الگوی مدیریتی افزود: وظیفه کمیته فرهنگ و توانمندسازی جوامع محلی برنامه ریزی گروه های هدف محدوده منطقه آزاد ارس و تلاش برای تصویب، اجرا و تحقق این برنامه ها در ساختارهای قانونی کشور و تمامی دستگاه ها می باشد.

وی با اشاره به اینکه کمیته تخصصی فرهنگ و توانمندسازی جوامع محلی ارس از مهرماه سال گذشته با همکاری بخش های مختلف درون و برون سازمانی تشکیل شده افزود: در فاز اول تشکیل این کمیته بر اساس مطالعه دقیق پیشینه کشورهای موفق در حوزه توسعه مباحث فرهنگی و توانمندسازی جامعه محلی، ابعاد و پارامترهای منطبق با ارزش های حاکم در کشور مشتمل بر سه بعد فرهنگی، اجتماعی و اقتصاد محلی و 87 پارامتر استخراج و گزارشی از وضع موجود تهیه و ارسال شد.

داداش زاده اضافه کرد: در فاز دوم این مطالعات پارامترهای توانمندی جامعه محلی در وضعیت مطلوب و ایده آل مورد بررسی قرار خواهد گرفت و پس از ترسیم وضعیت مطلوب جامعه محلی از منظر توانمندسازی، در گام بعدی کمیته مذکور اقدام به شناسایی موانع موجود و رفع آنها خواهد کرد.

داداش زاده در پایان اظهار امیدواری کرد: با هدف گذاری کیفی و کمی که انجام گرفته است انتظار داریم طی دوره پنج ساله اجرای این طرح و پس از اجرای برنامه ها شاهد ارتقای شاخص های فرهنگی و اجتماعی و اقتصاد محلی و به تبع آن تاثیر در توسعه اقتصادی ارس باشیم.

گفتنی است پیرو ابلاغ نظام نامه (دستورالعمل) برنامه هفتم توسعه سازمان های مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کمیته های تخصصی برنامه هفتم توسعه متشکل از کمیته تشکیلات، ساختار سازمانی و مدیریت و منابع انسانی، کمیته فرهنگ و توانمند‌سازی جامعه محلی، کمیته پروژه های عمرانی، کمیته برون‌سپاری اقتصادی و مشارکت عمومی ـ خصوصی؛ همچنین کمیته روابط بین الملل و همکاری های منطقه ای، کمیته مناطق ویژه اقتصادی و کمیته تلفیق می باشد.

لینک کوتاه: https://tasvirebazar.ir/UtyLC

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *