صنعت برق خود را برای شرایط تنش دمایی آماده می کند - مجله خبری تصویر بازار
صنعت برق خود را برای شرایط تنش دمایی آماده می کند

صنعت برق خود را برای شرایط تنش دمایی آماده می کند

همه شرکت های برق در سراسر کشور، خود را برای شرایط تنش دمایی هفته آینده که باعث افزایش شدید مصرف خواهد شد، آماده می کنند.

به گزارش تصویر بازار به نقل از پایگاه خبری توانیر، نشست اضطراری امروز در مرکز پایش صنعت برق برگزار شد.

در این نشست همایون حایری معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی گفت: هفته گذشته میانگین دمای کشور در حدود 36 درجه بود که پیک 58 هزار و 563 مگاوات به ثبت رسید.

حایری ادامه داد: این در حالی است که براساس پیش بینی ها هفته آینده میانگین دمای هوا 1.4 درجه افزایش خواهد یافت و در شرایط تنش دمایی و مصرف برق قرار خواهیم گرفت.

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی در عین حال از همه روابط عمومی های و رسانه ها خواست تا با اطلاع رسانی صادقانه و آگاه سازی، هموطنان را در جریان شرایط کنونی صنعت برق قرار دهند.

حایری تأکید کرد: باید تلاش های صنعت برق برای مدیریت این شرایط اطلاع رسانی شود تا مردم نیز بتوانند با اطمینان کامل نسبت به کاهش مصرف اقدام کنند.

در این نشست همچنین مهندس محمدحسن متولی زاده مدیرعامل توانیر نیز با تأکید بر اطلاع رسانی مستمر تصریح کرد: باید در اطلاع رسانی ها، تأثیر شدید شرایط آب و هوایی بر مصرف برق تبیین شود.

وی گفت: همچنین باید آثار کم بارشی، نحوه برخورد با مراکز استخراج غیرمجاز و ادارات پُرمصرف برای مردم اطلاع رسانی شود.

متولی زاده همچنین با تأکید بر این که برنامه های تعمیراتی به جز موارد اضطرار، باید تعلیق شود، افزود: با وزارت صمت برای جلب بیشتر همکاری با صنایع، هماهنگی شده است.

مدیر عامل توانیر در عین حال با بیان این که باید به دور از جریانات سیاسی به خدمت رسانی بپردازیم، خاطرنشان کرد: باید ضمن دعوت مردم به حضور در انتخابات، از موضع گیری ها پرهیز و صرفاً به خدمت رسانی و تأمین برق مردم بپردازیم.

مدیر عامل توانیر همچنین با اشاره به این که تنها دو راه برای جلوگیری از اعمال خاموشی وجود دارد، گفت: یک راه ساخت 10 هزار مگاوات نیروگاه جدید است که اعتباری بالغ بر 250 هزار میلیارد تومانی را نیاز دارد و در مدت زمان کوتاه نیز به نتیجه نخواهد رسید.

متولی زاده ادامه داد: راه دوم جلب مشارکت عموم مردم برای همکاری در مدیریت مصرف را انجام کارهای ساده مانند تنظیم کولرهای گازی روی 25 درجه و استفاده از دور کند کولرهای آبی است و خاموش کردن لامپ های اضافی است که می توان با انتخاب آن از خاموشی رهایی پیدا کنیم.

در این نشست همچنین معاون هماهنگی توزیع توانیر نیز از لغو تمام مرخصی های مدیران صنعت برق تا پایان انتخابات خبر داد و گفت: در کنار انتخابات، شرایط تنش دمایی هفته های پیش رو، فشار مضاعفی را به همکاران در صنعت برق وارد خواهد ساخت.

لینک کوتاه: https://tasvirebazar.ir/JP41e

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *