76 درصد از مشترکان بخش خانگی شامل افزایش قیمت گازبها نمی‌شوند - مجله خبری تصویر بازار

76 درصد از مشترکان بخش خانگی شامل افزایش قیمت گازبها نمی‌شوند

سرپرست مدیریت هماهنگی امور گاز رسانی شرکت ملی گاز ایران گفت: ۷۶ درصد از مشترکان بخش خانگی، شامل افزایش قیمت گازبها نمی‌شوند.

به گزارش تصویر بازار به نقل از روابط عمومی شرکت ملی گاز ایران، سیدجلال نورموسوی، سرپرست مدیریت هماهنگی امور گازرسانی شرکت ملی گاز ایران با اعلام این خبر، اظهار داشت: بر اساس مصوبه جدید هیأت وزیران، جدول ۱۲ پلکانی برای تعرفه جدید گاز تعیین شده که 3 پله اول بدون تغییر تعرفه گاز هستند و از پله ۴ تا ۱۲، مبلغ گازبهای هر پله، 40 درصد نسبت به پله قبل، اضافه می‌شود.

وی ادامه داد: بر اساس تبصره ۸ قانون بودجه، گازبهای مشترکانی که تحت پوشش کمیته امداد و سازمان بهزیستی قرار دارند و مصرف آن‌ها در حد متعارف است، رایگان خواهد بود.

سرپرست مدیریت هماهنگی امور گازرسانی شرکت ملی گاز ایران در پایان، خاطرنشان کرد: اکنون ۵۰ درصد از گاز تولیدی کشور، توسط ۲۵ درصد مشترکین پرمصرف در بخش خانگی مصرف می‌شود که در واقع، بیشترین میزان یارانه پنهان انرژی را دریافت می‌کنند. از این رو، در راستای ایجاد عدالت اجتماعی و توزیع عادلانه این انرژی پاک، با مصوبه هیأت دولت برای مشترکان پرمصرف و بدمصرف گاز، جریمه‌هایی در نظر گرفته شده که از ابتدای آذرماه، قابلیت اجرا دارد.

 

لینک کوتاه: https://tasvirebazar.ir/Cu1iy

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *