تخفیف نرخ خوراک فقط مختص مجتمع‌های متانولی نیست - مجله خبری تصویر بازار

تخفیف نرخ خوراک فقط مختص مجتمع‌های متانولی نیست

­مدیر عامل شرکت ملی پتروشیمی ایران گفت: با توجه به اعلام تخفیف نرخ خوراک در برنامه هفتم توسعه در صنایع، علاوه مجتمع‌های متانولی، سایر واحد‌های صنعتی، پالایشی و پتروشیمی‌های زنجیره تولید هم می‌توانند از تخفیف نرخ خوراک بهره‌مند شوند.

شاهمیرزایی مدیر عامل شرکت ملی پتروشیمی ایران در حاشیه مراسم نخستین دوره تربیت و تعالی راویان پیشرفت صنعت نفت در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار تصویر بازار گفت: با توجه به قانون بودجه امسال و برنامه هفتم توسعه مبنی بر تخفیف‌های پلکانی نرخ خوراک گاز و خوراک مایع تحویلی به واحد‌های صنعتی، پالایشی و پتروشیمی‌ها، این فرصت باعث شده تا بسیا‌ی از صنایع از جمله مجتمع‌های متانولی به این جمع بندی برسند که به سمت کیفی سازی و توسعه زنجیره تولید در پایین دست صنعت پتروشیمی بروند و از تخفیف نرخ خوراک بهره‌مند شوند.

شاه میرزایی ادامه داد: همچنین علاوه بر مجتمع‌های متانولی سایر واحد‌ها و صنایع پتروشیمی، می‌توانند از تخفیف نرخ خوراک بهرمند شوند، حداقل تخفیف نرخ خوراک ۵ درصد و حداکثر ۳۰ درصد است.

گفتنی است، نمایندگان مجلس در جلسه علنی (چهارشنبه ۱۹ مهر ماه) و در ادامه بررسی جزئیات لایحه برنامه هفتم توسعه، بند چ ماده ۴۸ این لایحه را تصویب کردند که وزارت نفت مجاز شد تخفیف‌های پلکانی نرخ خوراک گاز و خوراک مایع تحویلی به واحد‌های صنعتی، پالایشی و پتروشیمی‌ها را به سرمایه‌گذاران دارای قرارداد‌های بلند مدت با استفاده از اوراق تسویه کند. یعنی بر این اساس، به وزارت نفت اجازه داده می‌شود تخفیف‌های پلکانی نرخ خوراک موضوع جز (۳) تبصره ذیل بند (الف) ماده (۱) قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت (۲) را با استفاده از «اوراق تسویه» مبتنی بر خوراک، در طول زنجیره ارزش صنایع پایین دستی نفت و گاز به سرمایه‌گذاران دارای قرارداد‌های بلندمدت تخصیص دهد. این اوراق صرفاً با ارزش اسمی و بدون قابلیت مبادله برای تسویه هزینه خوراک قابل استفاده خواهد بود

لینک کوتاه: https://tasvirebazar.ir/k1P2a

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *