نمایش توانمندی ها و ظرفیت های صنعت نمایشگاهی در روز جهانی نمایشگاه ها - مجله خبری تصویر بازار
شرکت سهامی نمایشگاه های بین المللی ایران

نمایش توانمندی ها و ظرفیت های صنعت نمایشگاهی در روز جهانی نمایشگاه ها

نشست خبری دکتر زمانی مشاور وزیر صمت، رئیس هیأت مدیره و مدیر عامل شرکت سهامی نمایشگاه ها، صبح امروز شنبه یکم خرداد ماه ۱۴۰۰ با حضور اصحاب رسانه، مدیران شرکت سهامی نمایشگاه ها و فعالان صنعت نمایشگاهی در محل تالار اصفهان شرکت سهامی نمایشگاه ها برگزار شد.

به گزارش تصویر بازار به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل شرکت سهامی نمايشگاه های بین المللی ج.ا.ایران، در ابتدای این نشست دکتر زمانی مشاور وزیر صمت، رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل شرکت سهامی نمایشگاه ها با اشاره به اهمیت صنعت نمایشگاهی افزود: صنعت نمایشگاهی از اهمیت ویژه ای برای شکوفایی اقتصاد، تجارت و اشتغال زایی برخوردار است.

دکتر زمانی با اشاره به خسارت های صنعت نمایشگاهی از اپیدیمی کرونا در سال گذشته خاطرنشان کرد: صنعت نمایشگاهی بیشترین ضربه را از شیوع ویروس کرونا متحمل شده است و تنها در سال 2020 این صنعت بالغ بر 240 میلیارد دلار خسارت دید و بیش از 2 میلیون و 400 هزار شغل مرتبط با صنعت نمایشگاهی از دست رفت.

مدیرعامل شرکت سهامی نمایشگاه ها بر نقش بی بدیل صنعت نمایشگاهی در شکوفایی اقتصاد تاکید و تصریح کرد: روشن ماندن چراغ صنعت نمایشگاهی باعث رونق اشتغال، تجارت، بازرگانی و صادرات غیر نفتی می شود.

دکتر زمانی با اشاره به برنامه های شرکت سهامی نمایشگاه ها برای سال 1400 افزود: سال گذشته با شیوع ویروس کرونا، صنعت نمایشگاهی سال سخت و دشواری را سپری کرد، اما خوشبختانه در 3 ماهه پایانی سال گذشته موفق به برپایی نمایشگاه های زیاد و با کیفیتی شدیم.

وی ادامه داد: برای سال 1400 برگزاری 100 نمایشگاه بین المللی در محل دائمی نمایشگاههای بین المللی تهران، 600 رویداد نمایشگاهی در سرتاسر کشور و 50 رویداد بین المللی در کشورهای خارجی از جمله در کشورهای ارمنستان، سوریه، عراق، روسیه و آلمان برنامه ریزی شده است.

مشاور وزیر صمت برگزاری این تعداد از نمایشگاهها را برای سال 1400 دستاورد مهمی برای اقتصاد کلان کشور دانست و تصریح کرد: برگزاری این نمایشگاهها کمک قابل توجه ای برای تحقق هدف 50 میلیارد دلار صادرات غیر نفتی کشور می کند.

وی در رابطه با برنامه های شرکت سهامی نمایشگاهها برای برگزاری رویدادهای بین المللی اظهار داشت: امسال بزرگترین المپیک نمایشگاهی؛ اکسپو 2020 دبی از مهر ماه به مدت شش ماه در شهر دبی امارات برگزار خواهد شد و پاویون جمهوری اسلامی ایران در متراژ بیش از 2 هزار متر یکی از شاخص ترین پاویون های کشورهای حاضر در این رویداد خواهد بود.

مشاور وزیر صمت ادامه داد: قصد داریم در رویداد اکسپو دبی، مزیت ها و توانمندی های جمهوری اسلامی ایران را در زمینه های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی در معرض دید 25 میلیون بازدید کننده بین المللی قرار دهیم.

مدیر عامل شرکت سهامی نمایشگاه ها، ایران شناسی و جذب سرمایه گذار خارجی را از مهمترین اهداف حضور جمهوری اسلامی ایران در این رویداد برشمرد و اضافه کرد: در حاضر صدها پروژه وزارت صمت و بیش از 3 هزار پروژه شرکت های سرمایه گذاری آماده جذب سرمایه گذار خارجی خواهد بود و حضور مقتدرانه کشورمان در این رویداد می تواند به جذب سرمایه گذاران خارجی کمک شایانی کند.

دکتر زمانی در خصوص گرامیداشت روز جهانی نمایشگاه ها با اشاره به برنامه های شرکت سهامی افزود: در مراسمی که روز 11 خرداد سال جاری به مناسبت همین روز در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران برگزار خواهد شد قصد داریم با دعوت و قدردانی از پیشکسوتان صنعت نمایشگاهی ، تقدیر و اهدای لوح به فعالان شاخص صنعت نمایشگاهی، تقدیر از ناظران ستاد کرونا و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و نمایش توانمندی ها صنعت نمایشگاهی، جایگاه واقعی و ظرفیت های صنعت نمایشگاهی را نشان دهیم.

دکتر زمانی با اعلام حمایت از صنایع داخلی و نقش برگزاری نمایشگاه ها در افزایش اشتغالزایی خاطرنشان ساخت: با برگزاری نمایشگاه ها در کشور ۱۵۰ رسته شغلی فعال می شود و این موضوع در کنار حمایت از صنایع داخلی باعث رشد و شکوفایی اقتصاد کشور خواهد شد، تحقق این موضوع نیز نیازمند همکاری نهادهای دولتی، بنگاه های خصوصی و فعالان صنعت نمایشگاهی است.

دکتر زمانی در پایان سخنان خود در جمع خبرنگاران خبر از راه اندازی فاز اول شهر هوشمند نمایشگاهی داد.

در ادامه این جلسه علی ابراهیم زاده، دبیر انجمن برگزارکنندگان نمایشگاه های بین المللی با برشمردن آسیب های اپیدیمی کرونا بر صنعت و فعالان نمایشگاهی اظهار داشت: سال گذشته سال سختی برای فعالان و برگزارکنندگان نمایشگاهی بود اما با تمام این مشکلات موفق شدیم چند رویداد نمایشگاهی را در اواخر سال گذشته برگزار کنیم.

وی ظرفیت های نمایشگاهی در کشور را بالا دانست و افزود: در صورت شناسایی صنعت نمایشگاهی به مخاطبان بیشتر، جهش بلندی در صنعت نمایشگاهی خواهیم داشت.

ابراهیم زاده در پایان خواستار اعتماد بیشتر متولیان به بخش خصوصی شد و تصریح کرد : بخش خصوصی در راستای تحقق اهداف صنعت نمایشگاهی در کنار دولت خواهد بود.

محمد مسعودی، عضو هیات‌رئیسه انجمن نمایشگاه‌ های بین‌ المللی ایران نیز خواهان به رسمیت شناخته شدن صنعت نمایشگاهی و مشخص شدن متولی مشخص و ثابت برای این صنعت شد.

در پایان این نشست خبری، صالح سپاسدار عضو هیات مدیره انجمن غرفه سازان نیز اظهار داشت: غرفه سازی یکی از ارکان اصلی صنعت نمایشگاهی همواره در کنار این صنعت بوده است و امیدواریم این صنعت بیش از پیش شکوفا شود.

لینک کوتاه: https://tasvirebazar.ir/32zhB

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *