«پرداختن به نیازهای فناورانه کشور» راهبرد شرکت سینا وی سی - مجله خبری تصویر بازار

«پرداختن به نیازهای فناورانه کشور» راهبرد شرکت سینا وی سی

اولین دوره از سلسله رویدادهایی با عنوان «خوراک دام و امنیت غذایی» با حضور یاسر خانی مدیر عامل و نایب رئیس هیات مدیره شرکت توسعه دانش بنیان سینا در سالن IHIT واقع در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران برگزار شد.

به گزارش تصویر بازار، تامین نهاده های دامی و تکمیل زنجیره غذایی دام، طیور و آبزیان در سال های اخیر به چالش مهمی در کشور تبدیل شده، به نحوی که طبق آمارها بخش عمده ای از نهاده های دامی و علوفه مصرفی کشور وارداتی بوده و طی سال های گذشته بخش مهمی از واردات کالاهای اساسی به نهاده های دامی اختصاص یافته است.

از سوی دیگر، تحریم ها نیز بر معضل تأمین و تولید نهاده های دامی و علوفه افزوده و ادامه روند فعلی با تکیه بر واردات می تواند زنجیره امنیت غذایی کشور را با تهدید مواجه کند.

از آنجایی که ذرت، جو کنجاله و بعضی از دانه های روغنی مثل سویا نیاز به آب فراوانی دارند، کاشت آنها در کشور به صرفه نیست. اما در عین حال محصولاتی پر اهمیت هستند که جهت افزایش شیردهی، پروار کردن و تولید مثل دام طیور و آبزیان استفاده می شوند.

این در حالی است که پیشرفت تکنولوژی و ظهور فناوری ثابت کرده است که می توان با تکیه بر آن صنایع مختلفی را از بحران نجات داد. لذا صنعت دام و طیور نیز نمی تواند از این قاعده مستثنی باشد.

به همین منظور طبق تعيين شعار سال ۱۴۰۱ از سوی مقام معظم رهبری تحت عنوان «تولید دانش بنیان اشتغال آفرین»، بر اهمیت بهره برداری از فناوری در صنایع مختلف افزوده و استفاده از دستاوردهای دانش بنیان را برای حل مسائل و مشکلات صنایع واجب و ضروری ساخته است.

با توجه به توضیحات فوق الذکر، برگزاری رویدادهای سرمایه گذاری و نمایشگاه معرفی دستاوردهای دانش پایه این حوزه به نقش آفرینان این صنعت از اهمیت بالایی برخوردار می باشد.

لذا شرکت توسعه دانش بنیان سینا به عنوان بازوی سرمایه گذاری خطر پذیر بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی در قالب هلدینگ تحقیق و توسعه دانشمند به ارائه خدمات در حوزه رفع نیازها و چالش های فناورانه شرکت های تابعه بنیاد مستضعفان رفع مسائل حوزه محرومیت زدایی به روش مبتکرانه و همچنین حل نیازهای راهبردی ملی می پردازد.

با توجه به اهمیت حوزه تامین نهاده های دامی در راهبرد کلان ملی و همچنین نقش آفرینی بنیاد مستضعفان در این صنعت و همچنین با توجه به مسائل عدیده تامین خوراک دام در کشور اقدام به انتخاب این موضوع برای اولین دوره رویداد «پل سرمایه گذاری» نموده است.

یاسر خانی مدیر عامل و نایب رئیس هیات مدیره شرکت توسعه دانش بنیان سینا در ابتدای این رویداد گفت: ما سند راهبردی شرکت سینا را به نحوی تنظیم کرده ایم که باتوجه به دوران مدیریت کوتاه مدت در کشور، هرکسی مدیر این شرکت شد بتواند مسیر طراحی شده را ادمه دهد و نیازی به شروع از ابتدا نداشته باشد.

وی در ادامه با اشاره به سه راهبرد اساسی که شرکت سینا‌ وی سی به آن رسیده بیان کرد: سرمایه گذاری روی موضوعات مربوط به مناطق محروم در بنیاد مستعضعفان، اولین راهبرد مد نظر ما در این شرکت است و سرمایه گذاری روی هلدینگ بنیاد مستضعفان راهبرد دوم شرکت سینا محسوب می شود.

خانی از پرداختن به نیازهای فناورانه کشور به عنوان راهبرد سوم نام برد و اظهار کرد: در دو سال آینده روی دو راهبرد اول سرمایه گذاری کرده و فعالیت خواهیم کرد و پیرامون همین موضوع بحث خوراک دام مطرح شد.

وی افزود: این روزها تحت تاثیر خشکسالی و گرانی قرار داریم و از طرفی تامین حدود ۸ درصد گوشت کشور را به عهده داریم. لذا براساس راهبردهای اول «محرومیت زدایی» و دوم «سرمایه گذاری در هلدینگ بنیاد»، برای تحقق راهبرد سوم «پرداختن به نیازهای فناورانه کشور» اقدام متناسب را انجام دهیم.

لازم به ذکر است در این رویداد، پنل های تخصصی «چالش های سرمایه گذاری در زنجیره ارزش نهاده های دامی» و «چالش های زنجیره ارزش تامین و تولید نهاده های دامی» با حضور «دکتر زاهدی‌» مدیر عامل‌ موسسه‌ دانشمند، «دکتر عسگری‌» رئیس‌ کمیسیون کشاورزی‌ مجلس‌ شورای‌ اسلامی‌، «دکتر مهاجر» رئیس‌ موسسه‌ تحقیقات‌ علوم دامی‌ کشور، «دکتر فریدوند» رئیس‌ هیئت‌ مدیره انجمن‌ سرمایه‌ گذاری‌ خطر پذیر ایران، «دکتر قدیری‌» رئیس‌ هیات‌ مدیره انجمن‌ صنایع‌ خوراک دام، طیور و آبزیان ایران و «دکتر اکبری‌» مدیر عامل‌ شرکت‌ شیر و گوشت‌ زاگرس شهر کرد (سهامی‌ عام) برگزار شد.

لینک کوتاه: https://tasvirebazar.ir/WaHxS

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *