مددجویان آذربایجان غربی از ظرفیت های بخش تعاون بهره‌مند می شوند - مجله خبری تصویر بازار
مددجویان آذربایجان غربی از ظرفیت های بخش تعاون بهره‌مند می شوند

مددجویان آذربایجان غربی از ظرفیت های بخش تعاون بهره‌مند می شوند

جلسه بررسی تفاهم نامه منعقده اتاق تعاون ایران با سازمان بهزیستی کشور در اتاق تعاون استان آذربایجان غربى برگزار شد.

به گزارش تصویر بازار به نقل از پایگاه خبری اتاق تعاون ایران، شجاعی راد، دبیر اتاق تعاون آذربایجان غربی نیز در این جلسه با اعلام آمادگى اتاق تعاون استان آذربایجان غربى جهت اجراء کامل تفاهم نامه منعقده با سازمان بهزیستى خاطر نشان کرد: اتاق تعاون آذربایجان غربى با تشکیل کمیته حمایتى همواره در خدمت اقشار محروم منطقه بوده است.

وى افزود: در ۳۰ کیلومتری استان روستاهایی وجود دارد که از کارت پیله وری استفاده می‌کنند و مددجویان واجد شرایط دریافت کارت پیله‌وری در این مناطق بوده و می توانند با دریافت این کارت در راستای واردات و صادرات فعالیت کنند.

وی تصریح کرد: مقرر شد تا با انجمن ناشنوایان و معلولین نیز جلسه‌ای در راستای امکان تشکیل تعاونی مصرف برگزار شود و در صورت ایجاد جامعه هدف مددجویانی که از وسع مالی مناسبی برخوردار نیستند، تحت پوشش این تعاونی قرار گرفته و بتوانند از خدمات آن همچون تأمین جهیزیه و… بهره‌مند شوند.

دبیر اتاق تعاون استان بیان کرد: در راستای حمایت از مددجویان کار آفرین بهزیستی در بخش تعاون و در موضوع برگزارى نمایشگاه‌های داخلی و خارجی تمهیداتى براى مددجویان در نظر خواهد گرفت.

یلدا میرحیدر قارسی، معاون اشتغال و مشارکت‌های مردمی سازمان بهزیستی آذربایجان غربی در این جلسه خواستار معرفى ظرفیت هاى بنگاه هاى اقتصادى تابعه، بالاخص واحدهاى تولیدى براى جذب نیروى کار مددجویان شد که در همین راستا مشوق هاى سازمان تأمین اجتماعى براى تعاونى مذکور به ازاء به کارگیرى هر مددجو وام ۵٠ میلیون تومانى قرض الحسنه تعلق خواهد گرفت.

وی ادامه داد: کارفرمایان باید حق بیمه‌های خود را پرداخت کنند و بعد از یک‌ ماه ۲۳ درصد حق کارفرما و ۷ درصد حق کارگر بوده که ۲۳ درصد حق کارفرما را سازمان بهزیستی متقبل خواهد شد.

میرحیدر قارسی تاکید کرد: اگر معلولین از سوی کارفرمایان به کار گرفته شوند، سازمان بهزیستی به صورت مادام‌العمر حق بیمه آنان را به سازمان تامین اجتماعی پرداخت خواهد کرد.

لینک کوتاه: https://tasvirebazar.ir/U7XVi

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *