حکمرانی نوین اقتصاد جهانی با گوشی های تلفن همراه - مجله خبری تصویر بازار

حکمرانی نوین اقتصاد جهانی با گوشی های تلفن همراه

رویداد ملی تلفن همراه، فرصت ها و چالش ها در سالن تلاش برگزار و تاکید شد که حکمرانی نوین اقتصاد جهانی در آینده پیش رو تا حد زیادی بر پایه گوشی های هوشمند تلفن همراه خواهد بود و به زود تجار دیجیتالی جایگزین تجار سنتی خواهند شد.

به گزارش تصویر بازار، افشار فروتن لاریجانی، رئیس انجمن تلفن همراه کشور در این همایش به مشکلات بازار تلفن های همراه و سوء استفاده برخی افراد از این بازار در سال های گذشته اشاره نمود و افزود: در زمان تخصیص ارز 4200 تومانی برخی افراد ارز را دریافت و برای واردات هزینه نکردند در حالیکه اگر در مسیر درست خود مصرف می شد نقش موثری در تعادل بخشی قیمت ها و در نهایت رفاه عمومی مصرف کنندگان بود و به این اندازه متضرر نمی شدند.

وی افزود: در این انجمن کارگروه های مختلفی شکل گرفته که نظارت بر این عملکرد ها، خدمات پس از فروش، تعمیرات صحیح و اصولی گوشی های تلفن همراه را انجام خواهند داد.

 

حکمرانی نوین اقتصاد جهانی با گوشی های تلفن همراه

فاضل شیرکوند، کارشناس عالی فرافناوری و موسس شرکت مدیریت دانش فنی بین الملل نیز در این همایش با اشاره به حکمرانی نوین اقتصاد جهانی که در این عصر همگان را شگفت زده نموده است عنوان کرد: اکنون تجارت دیجیتال آن هم در پهنه بین المللی نقش خود را به عنوان بخش مهمی از تجارت جهانی باز کرده است و در این شرایط می بایست مولفه های ورود به این رویداد را به طور علمی و تخصصی بررسی نمود. لذا شناخت ابزارهای لازم از جمله گوشی های هوشمند تلفن همراه، ساختارهای نوین داد و ستد رمز نگاری شده، قرارداد های هوشمند (اسمارت کانترکت ها) و در نهایت مبانی رفتاری و اصول مذاکره نوین آن هم به صورت مجازی، از اهم اموری است که در تربیت تاجر دیجیتالی نقش موثری را ایفا خواهد کرد.

کارآفرین نمونه و برگزیده در فرافناوری NFT افزود: امروز مشکلاتی که گریبان گیر تجار ایرانی به ویژه در عرصه صادرات بین المللی و غیر نفتی می باشد که چندین سال است مورد تاکید مقام رهبری نیز است و از تاکیدات ایشان به شمار می رود، از جمله مواردی است که برخی کشورهای توسعه یافته و پیشگام جهانی آنرا با ورود به تجارت دیجیتال مرتفع نموده اند. معاملاتی بر پایه نرم افزاری، داد و ستد نوین رمزارزی با تبدیل پذیری سریع و در دسترس و خاصیت تعاملات جهانی که همگی بر روی گوشی های تلفن همراه در دسترس این تجار دیجیتالی قرار داد. البته بازرگان ایرانی در این زمینه با مشکلات زیادی مواجه است که آموزش صحیح توسط یک مرجع معتبر می تواند راهگشا باشد.

 

زهره منوچهری، مشاور کمیسیون تلفیق در مجلس شورای اسلامی نیز در این همایش بیان کرد: امیدواری به تشکیل کارگروه های علمی و تخصصی برای تربیت تجار دیجیتالی مسئله ای مهم است که می تواند اثر بخشی بسزایی در توسعه تجارت نوین جهانی برای کشور به ارمغان بیاورد.

ریاست کمیته بانوان کارگروه NFT شرکت مدیریت دانش فنی بین الملل افزود: در آینده ای نه چندان دور درصد زیادی از معاملات بین المللی به صورت نوین انجام خواهد شد و ما آماده آن هستیم که برای ورود به این عرصه مولفه های مورد نیاز حکمرانی جدید اقتصاد جهانی را در راستای تربیت تجار دیجیتالی در بخش های ویژه بانوان و آقایان به صورت ایجاد انجمن ها، کارگروه ها و برپایی ورکشاپ های علمی و تخصصی ارائه دهیم.

لازم به ذکر است در این همایش آقایان طالبی نژاد مشاور مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی و جناب آقای دکتر آزادواری، ریاست اتاق بازرگانی اوراسیا نیز به عنوان مهمان ویژه حضور داشتند که این عزیزان نیز بر ایجاد کارگروه های تخصصی برای تربیت تجار دیجیتالی و ایجاد بستر مناسب در کشور برای تربیت این مشاغل نوین تاکیدات لازم را بیان نمودند.

در این رویداد، اتاق بازرگانی اوراسیا آمادگی خود را جهت تعاملات بیشتر فی ما بین ایران با دیگر کشورهای زیر مجموعه خود اعلام داشت.

لینک کوتاه: https://tasvirebazar.ir/O4j5T

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *