بیشترین شکایت از فروشگاه های اینترنتی و عرضه کنندگان‌ خارج از شبکه قطعات یدکی - مجله خبری تصویر بازار
بیشترین شکایت از فروشگاه های اینترنتی و عرضه کنندگان‌ خارج از شبکه قطعات یدکی

بیشترین شکایت از فروشگاه های اینترنتی و عرضه کنندگان‌ خارج از شبکه قطعات یدکی

نشست خبری سید احمد حسینی رئیس اتحادیه صنف تولیدکنندگان و فروشندگان لوازم یدکی خودرو و ماشین آلات تهران در محل اتحادیه برگزار شد.

به گزارش تصویر بازار، سید احمد حسینی با اشاره به اینکه وظیفه اصلی اتحادیه های صنفی انسجام فعالان است، گفت: حل و بررسی مشکلات تولید کنندگان و فروشندگان و رفع موانع از وظایف اصلی اتحادیه است و اتحادیه پل ارتباطی بین اعضای صنفی و سازمان ها و دوایر بالادستی برای ارتقای کسب و کارهای مربوطه است.

حسینی با اشاره به اینکه در اتحادیه صنفی کلیه قطعات یدکی خودرو و ماشین آلات در عرصه های سواری، سنگین، راهسازی و ماشین آلات زیرمجموعه اتحادیه هستند گفت: هر اتحادیه از ۵ کمیسیون تکلیفی و تخصصی شامل شکایات، بازرسی، آموزش، فنی و حل اختلاف تشکیل شده و اگر اتحادیه ای نیازمند تشکیل کمیسیون های بیشتر است بایستی با تصویب هیئت مدیره و اتاق اصناف شهرستان مربوطه امکان تشکیل آن صورت می گیرد.

وی با اشاره به وظایف کمیسیون شکایات که رسیدگی به مشکلات مصرف کنندگان است افزود: همکاران در این بخش بطور مداوم و روزانه ثبت شکایات را بصورت تلفنی، پیامکی، حضوری دریافت می‌کنند و در اسرع وقت آنها را مورد رسیدگی قرار می‌دهند.

حسینی افزود: ۴۰ درصد شکایت بخاطر خرابی قطعات، ۳۰ درصد نامناسب بودن قطعات قبل از استفاده، ۱۰ درصد گران فروشی، ۱۰ درصد اجناس غیراصلی ثبت می‌شوند و بالغ بر ۶۰ درصد شکایت‌ها از فروشگاه های اینترنتی و عرضه کنندگان‌ خارج از شبکه است.

رئیس اتحادیه صنف تولیدکنندگان و فروشندگان لوازم یدکی خودرو و ماشین آلات تهران با بیان اینکه کمترین شکایت از واحدهای صنفی پروانه‌دار می‌باشد گفت: در سطح شهر تهران حدود ۶۵۰۰ واحد صنفی دارای پروانه کسب هستند و نظارت بر روی آنها بصورت منظم انجام می‌شود.

وی ادامه داد: شکایات پس از بررسی توسط کمیسیون‌ فنی و اعضای خبره در رسته مورد نظر قرار می‌گیرد و سپس بررسی اصالت کالا عملکرد و نصب راه‌اندازی قطعات با استفاده از کارشناسان خبره اتحادیه تعمیرکاران صورت می‌گیرد.

حسینی افزود: اصناف از بازار شفاف حمایت می‌کنند زیرا شفافیت از عرضه کالای بی کیفیت و تقلبی جلوگیری کرده و منجر به رونق کسب و کارها می‌شود.

حسینی با تاکید براینکه مسئولین دست از تصدی گری برداشته و به کارتظارتی خودشان بپردازند گفت: در سه هفته گذشته ۶ کارگاه تولیدی لنت پلمب شد و بالغ بر ۱۴ هزار لنت به انبار تملیکی ارجاع داده شد و همچنین ۲ چاپخانه کارتن پلمب شدند که این نشان از اعتماد به تصدی گران صنفی است.

وی دغدغه همکاران در کمیسیون حل اختلاف را تحسین برانگیز خواند و گفت: کارشناسان حل اختلاف از بزرگان و پیشکسوتان این صنف هستند و اطلاعات جامع و کاملی نسبت به اعضا دارند که در این مدت اقدامات ارزشمندی را برای مالباختگان و زیان‌دیده ها انجام داده اند.

حسینی با گله مندی از قوانین صدور تسهیل مجوزات کسب و کارها گفت: مخالف استفاده از تکنولوژی نیستیم و اصناف بالغ بر ۱۰ سال پروانه هایشان بصورت سیستمی صادر شده است و گله مندی اتحادیه بخاطر نبود شیوه های استفاده درست از این تکنولوژی و حوزه های نظارتی است که متاسفانه یازدهی سامانه نوین اصناف نسبت به سال گذشته تقلیل داشته و متولیان بدون توجه به انتقادات درگاه را راه اندازی کرده اند.

سید احمد حسینی با بیان اینکه قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز به دلیل نداشتن ظرفیت کافی چالش‌های عدیده ای را برای فعالان حوزه لوازم یدکی به وجود آورد، اظهار کرد: یکی از چالش‌هایی که در مورد این قانون داشتیم مربوط به تولیدکنندگان صنفی می‌شد که از آنها تحت عنوان واحدهای زیرپله ای یاد می‌شود که پس از برگزاری جلسات متعدد با مسئولان وزارت صمت، مقرر شد این واحدها نیز شناسنامه دار شوند که در همین راستا صدور پروانه تولیدکنندگان صنفی لوازم یدکی آغاز شده که این مسئله به ارتقای کیفیت قطعات یدکی کمک شایانی خواهد کرد.

لینک کوتاه: https://tasvirebazar.ir/Ug2xZ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *